Kauniečiui Povilui Tvarijonui, internetine prekyba užsienyje užsiimančios įmonės „Strateginiai partneriai“ įkūrėjui ir vadovui, nuosavą verslą pavyko įkurti iš antro karto. Ryžtas nepasiduoti kilo iš noro dirbti sau. Anot jo, nuversti kalnus įmanoma, kai suburi aplink save motyvuotą, atsidavusią ir patyrusią komandą, su kuria galima ne tik rasti bendrą kalbą, tačiau ir sutampa tikslai.

„Kadangi pirmasis verslas Lietuvoje buvo nesėkmingas, gavome gana skaudžią pamoką, išmokome, kad į verslą reikia žiūrėti plačiau. Universitete studijavau tarptautinį verslą, kur visuomet buvo kalama į galvą, kad reikia mąstyti globaliai, o veikti lokaliai, todėl kurdamas jau antrąjį verslą šia taisykle vadovavausi. Pasirinkome užsienį dėl rinkos dydžio, nes Lietuva, palyginus su kitomis šalimis, turi labai mažą rinką“, – savo verslo pradžią prisimena P. Tvarijonas.

Globalus požiūris ir jaunatviška komanda

Kurdamas pirmąjį verslą, P. Tvarijonas buvo vos 20-ies ir, kaip pats sako, dar be patirties, tačiau jau buvo įsitikinęs, kad darbas sau – jo tikrasis kelias.

„Tuo metu verslas man buvo kaip papildoma veikla, kuriai laiko skirti galėjau tik vakarais, nes tuo metu dar dirbau pilnu etatu kitame darbe. Labai nenorėjau dirbti samdomo darbo ateityje, todėl tai mane motyvavo stengtis. Visgi prisidėjus ir kitoms nepalankioms gyvenimo aplinkybėms teko užsidaryti. Praėjus trejiems metams tarsi įgavome antrąjį kvėpavimą ir įsteigėme jau antrąją įmonę. Pamažu išaugome tiek, kad galėjau palikti pagrindinį darbą ir pereiti į savo verslą. Prie verslo sėkmės, matyt, prisidėjo jaunatviškas, globalus požiūris į darbo kultūrą, nes įmonės darbuotojai – jauni 25– 26 m. amžiaus žmonės. Taip pat vystant pirmąjį verslą prekiavome tik Lietuvoje, o su antruoju pradėjome jau Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) rinkoje“, – pasakoja jis. 

Nuo prekybos iki gamybos

Įmonės vadovas pasakoja, kad pradėjo prekiauti suaugusiųjų prekėmis, vėliau išsiplėtė iki platesnio asortimento, elektronikos prekių, o šiuo metu ir patys tampa gamybininkais, nes pradeda gaminti drabužius iš merino vilnos.

„Lietuvos rinkoje – ganėtinai brangi produkcija, todėl ir pradėjome plėstis į užsienį. Pirmiausia, JAV susiradome tiekėjus, sužinojome, kokios ten būtų patraukliausios kainos, kad rastume rinkoje vietos ir sau“, – dalijasi P. Tvarijonas.

Anot pašnekovo, prie verslo sėkmės ženkliai prisideda stipri komanda.

„Manau, kad svarbiausias momentas – susirasti teisingus kolegas, su kuriais ne tik rastum bendrą kalbą, bet ir tokius, kurie būtų 100 proc. atsidavę šiai veiklai, kartu turėtume bendrą idėją ir ja tikėtume. Laikui bėgant mano versle atsirado partnerių ir bendraminčių, turėjusių patirties tarptautiniame versle ir noriai besidalinusių savo patirtimi, o tai stipriai prisidėjo prie verslo plėtros. Augome pamažu – nuo vieno darbuotojo iki 14-os“, – teigia jis.

Įsivertinti padeda ir intuicija

Anot P. Tvarijono, daugiausiai iššūkių kyla, kai tenka suvaldyti verslą būnant kitoje šalyje, atitikti pirkėjų lūkesčius, kai jie yra užsieniečiai.

„Kadangi siunčiame siuntas iš Lietuvos, tai ir pristatymo terminai ne visuomet būna tokie, kokių norėtume. Taip pat šiandien ne itin lengva surasti darbuotojų su tinkama motyvacija. Įsivertinti, kaip ir kur galime plėtoti savo verslą, mums padeda analitinis mąstymas bei įvairūs programiniai įrankiai, statistikos duomenys, kurie aiškiai parodo, kurie produktai bus sėkmingi, susilauks pardavimų, o kurie, tikėtina, ne, taip pat kokiomis kainomis juos turėtume parduoti, kad rastume rinkoje sau vietos. Žinoma, vien statistika pasikliauti negalima, todėl tikriausiai čia geriausiai veikia verslininko gyslelė ir intuicija“, – dalijasi vadovas.

„Pradedančiam verslui Lietuvoje ypač gelbsti įvairi pagalba iš išorės. Apie vieną iš jų – UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) sužinojome iš prenumeruojamų naujienlaiškių, taip pat nuolat sekame informaciją apie naujai vystomus projektus. Pasinaudoti INVEGOS siūlomomis paslaugomis pastūmėjo partneris, anksčiau dirbęs apskaitos įmonėje ir turėjęs patirties šioje srityje. Šiek tiek plačiau pasidomėjome, kokiomis paramomis galėtume pasinaudoti ir sėkmingai tą darome. Šiuo metu naudojamės priemonėmis „Expo konsultantas LT“ ir „Dalinis palūkanų kompensavimas“, finansuojamomis Europos regioninės plėtros fondo lėšomis“, – sako verslininkas ir priduria, kad dirbant su užsienio rinka ypač svarbu mokėti verslo anglų kalbą.

Print Friendly, PDF & Email
Atnaujinta 2019-04-26