Mėgstate greitį, vėją ir adrenaliną? Dauguma šiuos pojūčius sieja triukšmingu motociklų riaumojimu. Retam šautų mintis, kad ne mažesnė adrenalino dozė laukia ant dviračio. Tačiau būtent tokią galimybę siūlo Karolis Atkočiūnas, kartu su bendraminčiais įkūręs UAB „Elektrociklas“. „ZBIKE“ prekės ženklu besipuikuojantis dviejų šeimų verslas prekiauja pačių gaminamais ir nuolat tobulinamais elektriniais dviračiais, išvystančiais iki 100 kilometrų per valandą greitį.

Eletrinių dviračių verslo idėja

„Verslo idėja prasidėjo nuo draugų šeimos, tėvo ir sūnaus, o mes su tėčiu prisijungėme kiek vėliau. Patys elektriniai dviračiai gimė Šarūno Zabulionio galvoje, jis ir sukūrė pirmuosius modelius. Apie jo kuriamus dviračius sužinojo mano tėvas, pažiūrėjęs atsiuntė žinią ir man į Norvegiją, kur tuo metu gyvenau. Atrodė tikrai labai „kietai“, bet iš pradžių kaip ir dauguma žmonių, naujoves vertinau skeptiškai. Juk tai vis tiek dviratis! Visgi nutarėme įsitraukti, nusipirkome iš Šarūno kelis dviračius ir pradėjome vystyti atskirą prekės ženklą. Elektrinis dviratis labai galingas, tad turime nekasdieniškų jo panaudojimo idėjų ir vieną konkretų slaptą projektą, dėl kurio prireikė sutelkti jėgas, tad subūrėme abi šeimas ir taip praėjusių metų gruodį gimė UAB „Elektrociklas“, – verslo pradžią prisiminė, tačiau slapto projekto taip ir neišdavė K. Atkočiūnas.

„Vienas modelis yra labai galingas ir labiau tinka adrenalino entuziastams, nors tikrai suvaldomas. Kitas modelis yra žymiai silpnesnis ir lengvesnis – ant jo atsisėdęs iš tiesų jautiesi kaip ant dviračio. Yra žmonių, kurie šį modelį pirko netgi vaikams, tiesiog uždėjo mažesnius ratus. Visi klientai yra protingi ir atsargūs žmonės, nelaksto ir nepažeidinėja taisyklių. Žinoma, kritimų pasitaiko, bet tai neišvengiama“, – pasakoja K. Atkočiūnas.

Verslininkas pripažįsta, kad Lietuvoje „ZBIKE“ kol kas nėra gerai žinomas ir tik neseniai pradėjo aktyviau dalyvauti parodose bei investuoti į reklamą. Lietuvoje šiandien kasmet atsiranda maždaug trisdešimt naujų pirkėjų. Tačiau elektrinių dviračių kūrėjai pagrįstai dairosi ir į užsienio rinkas.

„Dviračių kainos nėra mažos, bet šiame kainų segmente mes vis tiek galime pasiūlyti daug daugiau nei konkurentai – tiesiog todėl, kad turime daug mažesnes pelno maržas ir norime ateiti į rinką su labai kokybiška preke, geresne, nei gali pasiūlyti čekai ar ispanai“, – aiškina „ZBIKE“ atstovas.

Svarbiausia – kokybė

Paklaustas, kas svarbiausia jų versle, Karolis Atkočiūnas nedvejodamas akcentuoja kokybę.

„Pirmąjį modelį testavome penkerius metus, kol supratome, kad galime paleisti jį į rinką. Galėjome tą padaryti jau po pirmųjų metų, bet siekėme tobulybės. Žinoma, keli žmonės įsigijo prototipus, tačiau žinodami, ką perka. Kokybė yra pirmas dalykas visose srityse. Visada labiausiai pasigendu kokybės pirkdamas įvairias užsienio prekes. Darome viską, kad nusipirkęs mūsų prekę žmogus nesiskųstų, kad ji būtų geriausia, kokia gali būti“, – principus dėsto jaunas verslininkas.

Elektrinių dviračių verslas neatsiejamas nuo inovacijų. Klausiamas apie būtinybę spėti su rinkos pokyčiais, K. Atkočiūnas leidžia suprasti, kad stengiasi pats būti pokyčių priešakyje.

„Turime pirmąjį pasaulyje dviračiuose naudojamą skysčiu aušinamą elektros variklį. Niekas pasaulyje neturi tam atitikmens. Žinoma, pramonėje ir elektromobiliuose egzistuoja skysčiu aušinami elektros varikliai, bet dar niekas to nepritaikė dviračiams. Tai mūsų pačių sukurta sistema, mes toliau ją tobuliname. Taip pat patys gaminame akumuliatorius, renkamės aukštesnės klasės komponentus nei įprasta rinkoje. Rėmai mūsų „išdirbti“ iš karbono, anglies pluošto ir stiklo kompozito. Atvirai kalbant, net nematome galimybės pirkti iš kitų, nes specifika čia labai svarbi, o bet kokia klaida ar nukrypimas nuo technologijos nebeleistų garantuoti patvarumo ir saugumo. Viską nuo idėjos ir brėžinio darome patys“, – gali pasigirti K. Atkočiūnas.

Verslo sėkmės paslaptis-jį mylėti

Verslas prasidėjo nuo abiejų šeimų asmeninių lėšų, o didelių investuotojų neieško sąmoningai, nenorėdami prarasti verslo kontrolės ir krypties.

„Didelis investuotojas visada nori kontrolinio paketo, tad jį prisitraukęs dirbsi kitam, o nebe sau. Gi mes susibūrėme dirbti sau. Augti padėjo INVEGA (red. UAB „Investicijų ir verslo garantijos“), kurios siūlomų priemonių dėka galėjome pasiimti paskolą lengvatinėmis sąlygomis iš Verslumo skatinimo fondo 2014-2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo lėšų, ir pretenduoti į darbo užmokesčio subsidijas pagal priemonę „Subsidijos verslo pradžiai“. Visa tai leidžia augti, neapsiriboti tuo, ką jau dabar darome. Iš principo tikrai nesame prieš verslo augimą, tačiau tai turi vykti mūsų pačių jėgomis. Nenorime paleisti savo paukščio“, – aiškina Karolis Atkočiūnas.

Jis nesiūlo pradėti verslo vien dėl galimo pelno, nes bent gamybos srityje, jo teigimu, Lietuvoje įsitvirtinti išties sunku.

„Jeigu nori verslo dėl to, kad myli tai, ką darysi tame versle, tada iš tiesų verta to verslo imtis. Mano atveju, visada traukė ir technika, ir ekstremali patirtis, tad šių dalykų visuma ir atvedė prie to, ką dabar darau. Tas pats mąstymas ir ta pati meilė dega ir pas visus kitus mūsų komandoje“, – pataria K. Atkočiūnas.

Dienraščio „Kauno diena“ informacija

Print Friendly, PDF & Email