Klaipėdoje įsikūrusi įmonė „Termomontažas“ turi sukaupusi 27 metų patirtį teikiant rinkai jūrinės ir pramoninės izoliacijos sprendimus bei sėkmingai vykdant įvairius projektus Olandijoje, Norvegijoje ar Urugvajuje – iš viso 16-oje pasaulio šalių. Apie sėkmingo verslo principus ir kaip įsivertinti, kad atėjo metas plėtrai, kalbamės su įmonės verslo vystymo vadove Laura Goldberg.

Ar galima sakyti, kad šiandien „Termomontažas“ – sėkmingas verslas?

Leisiu sau kiek neoficialiai atsakyti į šį klausimą. „Termomontaže” siekiame vadovautis savotišku pačių sukurtu „naujadaru” TERMO.

TTVARUS, abipusis santykis su klientu gali užtikrinti stabilų ir ilgalaikį bendravimą.

E – jei imamės kokio nors darbo, tai tik su didžiule ENERGIJA ir užsidegimu.

R – itin dinamiškoje verslo sferoje iškilus nenumatytiems klausimams ar problemoms labai svarbu „nepamesti galvos” ir išlikti RAMIAM.

MMOKSLO ir inovacijų amžiuje dėl technologinių sprendimų gali nemažai sutaupyti arba atvirkščiai – padidinti kaštus.

O – kiekvienas projektas, nesvarbu, ar jis truktų kelias savaites ar vienerius metus, reikalauja atskiro pasiruošimo, todėl labai svarbu dirbti ORGANIZUOTAI.

Būtent šia formule ir stengiamės vadovautis. Su kolegomis kartais pašmaikštaujame, kad kai prie šio „naujadaro“ galėsime pridėti likusias septynias įmonės raides su atitinkamomis sąvokomis, būsime stipriausia įmonė Lietuvoje.

Geriausias įmanomas įmonės sėkmės indeksas – patenkinti klientai ir gerai besijaučiantys įmonės darbuotojai, ką „Termomontažas” nuolat ir stengiasi garantuoti.

Papasakokite apie plėtros etapą jūsų įmonėje. Kaip pajutote, kad jūsų verslui atėjo metas augti ir keistis?

Pastaruosius kelerius metus įmonės veikla kaip tik buvo nukreipta į didžiausius užsienio pramonės bei chemijos sektorius. Tai padaryti nėra lengva, nes kiekviena šalis turi be galo daug savitų veiklos aspektų, taip pat kiekvienas klientas turi savo individualius darbo standartus. Tai perprasti ir prie to adaptuotis nėra paprasta, tačiau klientas visada tai įvertina, todėl stengtis verta.

Turbūt daugiausiai pasitikėjimo savimi įgavome tada, kai įgyvendinome sėkmingus projektus užsienio šalyse kaip generalinis rangovas. Lietuvos įmonės, vykdant projektus užsienyje, dažniausiai siūlo arba montavimo, arba gamybos paslaugas, tačiau retai kada prisiima generalinio rangovo vaidmenį ir gali pasiūlyti pilną paslaugų paketą. Toks verslo modelis padidina mūsų rizikas, tačiau ir atveria naujas galimybes. Projektai svetur išsiskiria savo mastais bei tęstinumu, todėl, įdėjus atitinkamai pastangų, visuomet yra galimybė užmegzti ilgalaikius bendradarbiavimo santykius. Iš viso esame sėkmingai įgyvendinę projektus 16-oje užsienio šalių.

Galbūt turėjote keletą plėtros etapų ir vėliau? Kuo jie skyrėsi nuo pirmojo?

Pirmiausia, žmogiškasis personalas. Per 27-erius įmonės veiklos metus susidarė atitinkamas specialistų ratas, kurie savo patirtimi noriai dalinasi su jaunesniais kolegomis ar naujais darbuotojais, todėl išvengiame užsitęsusių pereinamųjų etapų ir galime daug efektyviau koncentruotis į ateities darbus.

Patirtis ir jaunatviškas užsidegimas – tokią kombinaciją taikome žmogiškųjų išteklių sferoje.

Visų antra, siekiant patenkinti esamų klientų lūkesčius bei pritraukti naujus, būtina modernizuotis. Tai apima visą įmonės veiklą tiek nuo gamybinėse patalpose esančių įrenginių, tiek darbuotojų kvalifikacijos kėlimo. Tik atitinkamai pasiruošę, galime tikėtis sėkmingo darbo rezultatų, ypač dirbant su itin reikliais užsienio klientais.

Kaip prie jūsų verslo vystymo prisidėjo nacionalinė plėtros įstaiga „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA)?

Kadangi didžioji dauguma mūsų darbų yra vykdomi užsienyje, itin svarbu žinoti kitos šalies įstatymus ir taisykles. Naudojamės „Invegos“ siūlomomis „Expo konsultantas LT“ konsultantų paslaugomis, finansuojamomis Europos regioninės plėtros fondo lėšomis. „Invega“ apskritai atlieka labai svarbų vaidmenį padedant Lietuvos verslui sparčiai ir sklandžiai įsisavinti Europos sąjungos struktūrinių fondų lėšas, skatina spartų verslo augimą bei integraciją.

Ko palinkėtumėte būsimiems verslininkams?

Didžiausia motyvacija – darbas turi teikti malonumą. Linkiu ryžto, drąsos, siekti savo tikslų bei nebijoti klysti.

Print Friendly, PDF & Email