Skatinamąja finansine priemone pasinaudojusių įmonių teigimu, INVEGA paskola ASAP padėjo išsaugoti dėl neapmokėtų sąskaitų pradėjusią irti tiekėjų ir pirkėjų grandinę. 216-ai paraiškas užpildžiusių prekių ar paslaugų tiekėjų INVEGA jau suteikė finansinę pagalbą. 8 mln. eurų iš priemonei skirtų lėšų verslai sėkmingai panaudojo išrašytoms, tačiau klientų neapmokėtoms sąskaitoms padengti ir sutrikusiai apyvartai stabilizuoti.  

„Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) apmokėtinų sąskaitų paskolas ASAP teikia toms įmonėms, kurių klientai – prekių ar paslaugų pirkėjai – dėl karantino apribojimų negalėjo apmokėti arba tik iš dalies apmokėjo sąskaitas, išrašytas nuo 2020 m. sausio 1 d. iki kovo 31 d. Jei prekių ar paslaugų pirkėjas buvo įtrauktas į VMI mokesčių mokėtojų, nukentėjusių paskelbus karantiną sąrašą, ASAP paskolomis įmonei tiekėjai kompensuojamas apyvartinių lėšų trūkumas.

Paskola neišgąsdino padėjo stabilizuoti atsiskaitymų grandinę

Lengvatinėmis sąlygomis teikiama paskola pasinaudoję verslai tikina, jog imti paskolą sudėtingomis verslui aplinkybėmis paskatino įžvelgiama nauda – per paskolą ASAP gautos lėšos padėjo suvaldyti riziką, užtikrinti pinigų srautus bei verslo atsiskaitymų grandinę.

„Karantino pradžioje turėjome klientų su neapmokėtomis sąskaitomis, o ir mes turėjome užtikrinti savo pačių galimybes atsiskaityti su mums kitas paslaugas teikiančiomis įmonėmis. Tad nedvejojome, pasinaudojome labai laiku atsiradusia INVEGA finansine priemone,“ – sako elektroninės parduotuvės „Open24“ direktorius Justas Mačionis. Anot jo, staigioje klientų nemokumo situacijoje būtų sunku tikėtis iš valstybės subsidijų už neapmokėtas sąskaitas. „Tai sukeltų galimybių tyčiniam piktnaudžiavimui. O kaip greitai ir kokią alternatyvią lengvatinių paskolų sistemą INVEGA užkūrė, tikrai nustebino“, – tvirtina J. Mačionis.

Paskolų ASAP naudai pritaria ir salono „Interjero linija“ vadovė Dainora Kizevičienė: „Gavę paskolą, galėjome įvykdyti ir savo pačių įsipareigojimus tiekėjams, kurie grandinės principu nusitęsė dėl mūsų pirkėjų įsiskolinimų. Esame finansiškai drausminga ir stabili įmonė, todėl nesinorėjo, kad ši situacija pasikeistų“.

Pasak jos, tai, kad paskola teikiama per karantiną, visiškai neišgąsdino. Stabilizavus verslą, pirkėjams padengus įsiskolinimus, įmonė paskolą lengvai grąžins.

Svarbi komunikacija su partneriais

Verslininkų teigimu, tinkamai paruošus ir tvarkingai suvedus įmonės duomenis, paraiškos teikimo procesas INVEGA sistemoje pasirodė greitas ir pakankamai išmanus, o paskola suteikta operatyviai. Daug svarbiau procese – tai aiški komunikacija su partneriais, kurios metu šalys išsigrynina paraiškos teikimo paskolai gauti aplinkybes, drauge sutikrina dokumentaciją ir aiškiai iškomunikuoja, kad paskolą ima ir vėliau grąžina įmonė, kuriai antroji neapmokėjo sąskaitų. „Tikrai buvo sunkiau susitarti su pirkėju dėl dokumentacijos ir sąskaitų skolų sumų patvirtinimo negu įforminti pačią paskolą ir pasirašyti sutartį. Pinigus gavome labai operatyviai“, – sako  „Interjero linija“ vadovė.

„Susidūrėme ir mes su pora situacijų, kuomet klientai suabejojo, kuri šalis tą paskolą ima, nes buvo reikalingas oficialus patvirtinimas iš jų pusės apie gaunamą paskolą dėl apmokėtinų sąskaitų. Klientai patys jau susisiekė dar kartą pasiaiškinti – patikinome, jog paskolą gauname ir vėliau grąžiname mes“, – patirtimi dalijasi J. Mačionis, „Open24“ direktorius.

Skatinamajai finansinei priemonei „Apmokėtinų sąskaitų paskolos“ (ASAP) valstybė šiuo metu yra skyrusi 15 mln. eurų. Numatoma, jog daugiau nei 70% šių lėšų INVEGA verslams bus suteikusi iki birželio mėnesio pabaigos.

Išsamią atmintinę apie paskolų ASAP sąlygas galima rasti čia. Naujausia informacija apie visas INVEGA siūlomas priemones skelbiama interneto svetainės specialioje skiltyje Pagalba verslui COVID-19 krizės metu.

Print Friendly, PDF & Email
Atnaujinta 2020-06-16