„Visokie džiunglių reikalai“ – taip keliais žodžiais galima apibūdinti seserų Kristinos ir Dovilės Ambrazevičiūčių verslą „Puodas ir petunija“, kurio idėja –  įkvėpti žmones auginti.

Kristina dirbo teisės, o jos sesuo Dovilė – finansų srityje, tačiau prieš bemaž trejus metus iš Belgijos grįžusi Kristina galvoje parsivežė ir idėją: prekiauti įvairia augalų auginimo atributika, o vėliau – ir pačiais augalais.

„Jaučiame didelį susidomėjimą, nes jeigu prieš dešimt metų tai nebuvo taip madinga, tai dabar situacija pasikeitusi iš esmės. Net visi tie, pavadinkime, retro augalai, kuriuos augino močiutės, irgi grįžta į madą“, – patikina Kristina.

Jai antrina ir sesuo, namuose mėgstanti auginti retesnių rūšių augalus. „Labai domiuosi augalais, tad turbūt ir „nutempiau paklodę“ į šitą pusę, – juokiasi Dovilė, turėdama omenyje, kad laikui bėgant verslas labiausiai susitelkė ties pačių augalų prekyba. –  Auginimo mada dabar tikrai sugrįžusi – turbūt tai ir socialinių tinklų įtaka, nes žmones įkvepia ten matomi išpuoselėti interjerai bei jų dalimi tapę įdomūs augalai. Tai įkvepia pabandyti namuose įnešti daugiau gyvybės ir žalumos.“

Pinigų medis ar augalas iš Azijos?

Verslininkės pasakoja, kad dalis pirkėjų ieško akiai atpažįstamų augalų, ateina su konkrečiu pavadinimu ir naujovėms nebūna nusiteikę, tačiau nestinga ir tokių, kurie ieško unikalumo, išskirtinumo.

„Vienas iš mūsų tikslų – atvežti į Lietuvą egzotiškesnių, retų augalų, kurie domina augalų kolekcionierius. Dabar dėl karantino šiek tiek apribotas jų atsivežimas iš Azijos, todėl jau susidarė sąrašas žmonių, kurie laukia, kada galės jų įsigyti. Lietuvoje tikrai yra ratas žmonių, kurie domisi retais, nematytais mūsų šalyje augalais, laukia naujienų“, – patikina K.Ambrazevičiūtė.

Seserys džiaugiasi, kad auginti mėgsta ir vaikai, kurie patys nusiperka sau augaliuką arba jo prašo suaugusiųjų. „Gal tai ir atrodo netikėta, bet jie tikrai yra nuoširdūs augalų mylėtojai. Berniukai, pavyzdžiui, labai mėgsta kaktusus. Mums džiugu matyti, kad vaikai nori auginti“, – šypteli.

Iš kartos į kartą

Verslininkės  atvirauja, kad augalai jų šeimoje visada buvo reikšmingi, o jų persodinimas ar priežiūra atrodė savaime suprantami dalykai.

Nuostabu tai, kad jie gali tapti ir šeimos ar net giminės tam tikrų įvykių, sentimentų įprasminimu: „Šeimoje turime tokių augalų, kurie keliauja iš kartos į kartą, pavyzdžiui, augalą, kurį močiutė, grįžusi iš Sibiro, gavo dovanų – jo „palikuonys“ tęsia savo egzistavimą. Arba kaktusas, kurį mūsų mama vaikystėje surado kažkieno išmestą – jo atžalos taip pat apsigyvenę skirtinguose mūsų giminės namuose.“

Seserys pasakoja, kad verslo pradžia buvo nedrąsi –  viskas prasidėjo nuo internetinės parduotuvės, nes norėjosi įvertinti ar bus susidomėjimas. Pajutusios, kad idėja turi potencialo, ryžosi verslą plėsti, tačiau čia laukė finansinis iššūkis: pirmajai fizinei parduotuvei pritrūko savų lėšų.

„Ieškodamos paramos sužinojome apie verslo auginimą skatinančią „Invegą“ – gavome profesionalią informaciją ir paramą. O kai turi finansines galimybes, belieka svajones paversti realybe“, – šypteli seserys.

„Puodas ir petunija“ įkūrėjos savo svajonę įgyvendino iš kredito unijos gavusios INVEGOS administruojamą „Verslumo skatinimo fondo 2014-2020, finansuojamo iš Europos socialinio fondo“ paskolą, o vėliau pasinaudojo darbo užmokesčio išlaidų kompensacija pagal priemonę „Subsidijos verslo  pradžiai“.

Žurnalo „Žmonės“ tekstas.

Print Friendly, PDF & Email
Atnaujinta 2020-12-16