„Būkčia“ kombučeriai: „Gaminame produktą, kurį patys mėgstame, ir kuriuo didžiuojamės“

„Būkčia“ kombučeriai: „Gaminame produktą, kurį patys mėgstame, ir kuriuo didžiuojamės“

Idėja įkurti mažają bendriją „Kombučerija“, geriau pažįstamą prekės ženklo „Būkčia“ pavadinimu, prieš 11 metų gimė geriausiems draugams – Martynui ir Laurynui, paragavusiems kombučios gėrimo užsienyje. Įkvėpti naujo skonio atradimų, 2018 m. jiedu nusprendė atidaryti pirmąjį kombučios bravorą Lietuvoje. Nuo pat mažosios bendrijos įkūrimo pradžios, prie verslo vystymo prisijungė ir Lauryno žmona Vaida. Laikui bėgant, įmonė išsiplėtė ir šiuo metu komandoje dirba 9 kombučeriai.

„Esame dideli šio gėrimo mėgėjai, ir jei praeina bent kelios dienos be jo, spėjame labai pasiilgti“, – pasakoja verslo bendrasavininkas Laurynas Sužiedėlis.

Natūrali sudėtis ir rankų darbas

Mažosios bendrijos „Kombučerija“ gaminama kombučia išsiskiria natūralia sudėtimi – gėrimas nepasterizuotas, nefiltruotas, pagamintas iš šviežių ingredientų. Anot verslo bendrąįsteigėjo L. Sužiedėlio, nors kombučios gamybos procesas sudėtingas ir reikalaujantis daug pastangų, nuo pat veiklos vykdymo pradžios iki dabar produktams pagaminti naudojami švieži, vietoje apdorojami ingredientai.

„Daugeliui kombučios rūšių pagaminti spaudžiame sultis lėtaeige sulčiaspaude bei ruošiame prieskonius. Tai, be abejo, užima daugiau laiko. Be to, gyvos produkcijos sandėliavimas kelia daugiau iššūkių, nes ją visuomet būtina laikyti šaldytuve“, – sako L. Sužiedėlis.

Išaugus gamybos apimtims, įmonei teko persikelti į didesnes patalpas ir modernizuoti įrangą. Nepaisant padidėjusio užsakymų kiekio, tam tikruose kombučios gamybos etapuose sąmoningai vis dar naudojamas rankų darbas.

„Tokiu būdu gaminame produktą, kurį patys mėgstame, ir kuriuo didžiuojamės. Mūsų gaminama kombučia yra ilgų darbo metų ir bandymų rezultatas“, – teigia verslininkas.

Šiuo metu klientai gali įsigyti 11 skirtingų prekės ženklo „Būkčia“ kombučios gėrimų. Kaip teigia Laurynas, unikalūs šio gėrimo skoniai gimsta iš spontaniškų idėjų ir eksperimentavimo. Tai procesas, reikalaujantis daug laiko, tačiau kartu padedantis realizuoti kūrybinį potencialą. Skonių įvairovė suteikia galimybę pasirinkti gėrimą pagal mėgstamus ingredientus.

„Šiuo metu vienas populiariausių klientų pasirinkimų – kombučia su šaltalankiais – tik įrodo, kad ši uoga yra lietuvių gerbiama ir mėgstama“, – pasakoja verslo bendraįkūrėjas.

Šiuo metu vienas populiariausių klientų pasirinkimų – kombučia su šaltalankiais – tik įrodo, kad ši uoga yra lietuvių gerbiama ir mėgstama.

Norėdami auginti verslą – neapsiėjo be investicijų

Anot mažosios bendrijos „Kombučerija“ direktorės Vaidos Sužiedėlienės, verslui siekiant didesnio augimo teko padidinti gamybos apimtis. Tai pareikalavo investicijų, o dalis jų skirta etikečių klijavimo įrenginiui įsigyti. Įmonė nusprendė pasinaudoti INVEGOS paskola „Alternatyva“, teikiama per alternatyvius finansuotojus ir pasiskolinti naujo įrenginio įsigijimui.

„Buvo pasiektas labai konkretus tikslas: suefektyvinome etiketavimo procesą. Tai mums padėjo padidinti gamybos apimtis ir galėjome klientams įsipareigoti įvykdyti didesnius užsakymus, apie kuriuos iki tol galėdavome tik pasvajoti“, – sako V. Sužiedėlienė.

Paskolos „Alternatyva“ teikiamos smulkaus ir vidutinio verslo investicijoms finansuoti ar apyvartinio kapitalo trūkumui papildyti, jeigu verslas siekia pradėti naują veiklą arba palaikyti, stiprinti ir plėsti esamą.

„Kombučerijos“ atstovė mano, jog Lietuvos smulkaus ir vidutinio dydžio verslo įmonės ypač svarbios valstybei, nes iš pastarųjų išauga ir dideli verslai. Pašnekovė neslepia, jog mažoms įmonėms neretai tenka susidurti su įvairiais iššūkiais, todėl ilgainiui motyvacija dirbti ir stengtis – mažėja. Sudėtingais laikais, valstybės finansinė pagalba verslui tampa ypač svarbi ir naudinga.

„Puikiai įsivaizduojame, kaip daugeliui smulkaus verslo įmonių gali nusvirti rankos, trūkti kantrybė metų metus beveik nieko neuždirbant, dėl ko gaila. Taip prarandama galimybė Lietuvai išauginti verslo projektą, kuriuo galima didžiuotis, ir kuris atneštų naudą visiems. Šiandieninėje situacijoje, mažoms ir vidutinio dydžio įmonėms yra daug sunkiau išgyventi įvairius makroekonominius pokyčius ir finansines krizes, nes dažnu atveju jos privalo mokėti tuos pačius mokesčius, kaip ir didelės įmonės. Dėl to kiekviena pagalba iš valstybės, o šiuo konkrečiu atveju, iš INVEGOS, yra ypač vertinga“, – teigia „Kombučerija“ įkūrėjai.

2024-aisiais minime Lietuvos dainų šventės 100-metį. Unikali savo turiniu ir dvasia, Dainų šventė leidžia atsigręžti į tai, kas svarbu kiekvienam lietuviui – tradicijas, patriotiškus jausmus, vienybę ir autentiškumą. Pasirinkimas būti autentiškiems – tai pasirinkimas būti drąsiems, gebėjimas atskleisti savo tikrąjį „aš“.

Dainų šventės šimtmetis įkvepia atsigręžti į lietuvius-kūrėjus, amatininkus, šių laikų verslininkus. Lietuviško verslo autentiškumas – tai sąsaja su sava tapatybe ir tapatinimasis su tradicijomis. Tai, kas kuriama lokaliai, yra Lietuvos autentiškumas, kuriantis vertę mūsų valstybei.