Ko iš „storių“ ir „reelsų“ gali išmokti lietuviškas verslas?

Ko iš „storių“ ir „reelsų“ gali išmokti lietuviškas verslas?

Užtenka šiek tiek laiko pažiūrėti vaizdo įrašus „Youtube“, „Instagram“ ar kitur, kad labai greitai rastum praktinį problemos sprendimą ir išmoktum trumpą pamoką, pavyzdžiui, kaip pasidaryti makiažą ar taisyklingai nusilakuoti nagus. Būtent tai pastebi tinklalaidės „Stiprus verslas su INVEGA“ vedėja Odeta Bložienė. Su pašnekove, verslininke Jelena Sokolovska ji panagrinėjo, ką socialinių tinklų tendencijos reiškia lietuviškam verslui, kuris gamina natūralią ir ekologišką kosmetiką.

Natūralumas turi daug sekėjų

Produktų pasiūla kosmetikos rinkoje yra milžiniška, konkurencija labai intensyvi, o aplinka – ypač dinamiška. Kaip tokiomis sąlygomis užmegzti tvirtus santykius su savo klientais ir juos išlaikyti?

Bendrovės „Uoga Uoga“ vadovės J. Sokolovskos patirtis rodo, kad būti užtikrintiems savo gaminių kokybe neužtenka. Privalu sekti aplinkos pokyčius, vartotojų elgseną ir naujus pomėgius. „Visi matome, kad socialiniuose tinkluose be perstojo sukasi vis naujos iniciatyvos, tendencijos. Galbūt vienos moterys ir merginos nori atrodyti kaip Kim Kardashian, o kitos mėgsta būti natūralios, naudoja minimalistinę dekoratyvinę kosmetiką. Tai leidžia gan greitai atrasti, kur ir kas yra tavo klientė, geriau ją pažinti, suprasti, numatyti jos poreikius“, – tinklalaidėje „Stiprus verslas su INVEGA“ pasidalijo verslininkė.

Visi matome, kad socialiniuose tinkluose be perstojo sukasi vis naujos iniciatyvos, tendencijos. Galbūt vienos moterys ir merginos nori atrodyti kaip Kim Kardashian, o kitos mėgsta būti natūralios, naudoja minimalistinę dekoratyvinę kosmetiką. Tai leidžia gan greitai atrasti, kur ir kas yra tavo klientė, geriau ją pažinti, suprasti, numatyti jos poreikius.

Tūkstančius ar net milijonus sekėjų socialiniuose tinkluose pritraukiantys žmonės drąsiai reiškia save, atvirai parodo, kas jiems svarbu, ir sulaukia sekėjų palaikymo. Makiažo, vizažo, šukuosenų ar kiti grožio meistrai „Instagram“ ar kitose platformose sulaukia didelio dėmesio. Kita vertus, natūrali išvaizda, garsenybės be grimo socialiniuose tinkluose sukelia ne mažiau reakcijų negu ryškūs persikūnijimai į personažus. Pavyzdžiui, tik šiek tiek lengva kosmetika bruožus pasiryškinusios atlikėjos Selenos Gomez nuotraukos „Instagram“ padėjo jai tapti daugiausia sekėjų turinčia pasaulio moterimi ir šį titulą perimti iš modelio Kylie Jenner, kuri neleidžia sau atrodyti netobula.

Jelena Sokolovska, "Uoga Uoga“ vadovė

Anot „Uoga Uoga“ vadovės J. Sokolovskos, socialiniai tinklai leidžia geriau suprasti vartotojus ir atrasti savąjį klientą, pavyzdžiui, ieškantį natūralios, 100 proc. veganiškos kosmetikos. O tai savo ruožtu padeda dar geriau įsitvirtinti savo nišoje, taikliai pozicionuoti save ir atliepti klientams svarbius dalykus – galima su jais bendrauti tiesiogiai ir dalyvauti diskusijose, išreikšti poziciją. Tad socialiniuose tinkluose žinias kaupia ir mokosi ne tik vartotojai, bet ir verslas.

Vadovaujasi lėto verslo filosofija

Pasak „Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidės viešnios, verslą augina ne tik ambicijos. J. Sokolovska pasakoja, kad jų komandai labai svarbu suvokti ilgalaikę veiklos perspektyvą ir tikslą, savo sprendimus vertinti atsižvelgiant į išgrynintas organizacijos vertybes.

Į O. Bložienės klausimą, ar 2 mln. eurų metinė apyvarta nėra per maža 13 metų sėkmingai veikiančiam verslui, bendrovės „Uoga Uoga“ direktorė atsakė, kad svarbiausia – tikėti savimi ir tuo, ką darai. O kai pradedi lyginti save su kitais, gali pasijusti nelaimingas ir nesėkmingas. „Matome konkurentų, kurie atsirado prieš 2 ar prieš 5 metus, tačiau turi daug didesnes apyvartas. Ar dėl to mes tampame mažiau sėkmingi?, – kalbėjo J. Sokolovska, – Savo kompanijos viduje priėmėme sprendimą, kad augame organiškai, esame lėto augimo verslas, tad kai kurios plėtros strategijos yra nepriimtinos, pavyzdžiui, netaikome agresyvios rinkodaros, nes tai – ne mes. Nebandome pritraukti pirkėjų nuolatinėmis nuolaidomis, netrimituojame akcijų. Mes čia jau esame ilgai ir esame ilgam. Mes žinome savo kelią – tokia yra mūsų nuostata.

Savo kompanijos viduje priėmėme sprendimą, kad augame organiškai, esame lėto augimo verslas, tad kai kurios plėtros strategijos yra nepriimtinos, pavyzdžiui, netaikome agresyvios rinkodaros, nes tai – ne mes. Nebandome pritraukti pirkėjų nuolatinėmis nuolaidomis, netrimituojame akcijų. Mes čia jau esame ilgai ir esame ilgam. Mes žinome savo kelią – tokia yra mūsų nuostata.

Žinoma, mes tyčia nemažiname, neribojame savo apyvartos. Investuojame į augimą ir plėtrą, bet iš savo kišenės, nuosavų lėšų. Investuotojų iš išorės neieškome. Augame pamažu ir tvariai, nes norime pačios suvaldyti savo augimą. Neturime jokių skolų, tad jeigu ateina krizės ir neramumai, tai mūsų neįklampina, neprislegia – mums paprasčiau priimti sprendimus, suvaldyti situacijas. Nors, be abejo, būna ir nelengvų sprendimų“.

„Mums svarbu ir kurti, gaminti naujus kosmetikos produktus, ir aktyviai vystyti savo prekės ženklą. Todėl rūpinamės ir vartotojo patirtimi mūsų interneto svetainėje, el. parduotuvėje, ir firminių parduotuvių aplinka“, – dalijosi pašnekovė ir pridūrė, kad „Uoga Uoga“ Kaune net buvo atidariusi savo grožio saloną, bet per pandemiją šios veiklos atsisakė.

Sėkmingai pasinaudojo valstybės pagalba

Pastaruoju metu „Uoga Uoga“ daug lūkesčių sieja būtent su rebrandingu – prekės ženklo atnaujinimu. Pozityvūs atsiliepimai iš parodų užsienyje įkvepia, kad judama tinkama linkme. „Parodoje prie manęs priėjo platintojai ir pasakė, kad apie partnerystę galvojo jau prieš 5 metus, bet tada pasirinko kitus gamintojus, o dabar vis dėlto nori mūsų produkcijos. Vadinasi, išliekame žmonių galvose, tikėjimas mumis stiprėja, prekės ženklo atnaujinimas jiems palieka gerą įspūdį“, – teigė J. Sokolovska.

Be to, bendrovė plečia savo asortimentą, o tai suteikia dar tvirtesnį pagrindą kurti partnerystes, pristatyti savo gaminius. „Uoga Uoga“ savo gaminamą kosmetiką pristato kaip efektyvią, kvapnią, žaismingą, praturtintą Baltijos ingredientais: vietinėmis uogomis, baltuoju gintaru, vaistažolėmis.

Kalbėdama tinklalaidėje verslininkė pripažino, kad „Uoga Uoga“ kelionėje reikšminga buvo valstybės verslui teikiama pagalba – įmonė sėkmingai pasinaudojo INVEGOS garantija paskolai, taip pat – palūkanų kompensavimo priemone.

Odeta Bložienė

Savo ruožtu O. Bložienė paaiškino, kad INVEGOS teikiamos garantijos padeda išspręsti nepakankamo ar nepatrauklaus finansų įstaigoms užstato problemą ir pradedantiesiems verslininkams, smulkiojo ir vidutinio verslo atstovams palengvina priėjimą prie finansavimo šaltinių. Pasinaudoję palūkanų kompensavimo priemone įmonės ar verslininkai gali susigrąžinti iki 50 proc. dalį lėšų už sumokėtas paskolos palūkanas ir šias lėšas skirti kitiems verslo poreikiams.

Pasak „Uoga Uoga“ vadovės J. Sokolovskos, dabar įmonė jau pakankamai stipri ir brandi – turi pakankamai lėšų verslo sezoniškumo iššūkiams įveikti ir tvariam augimui užtikrinti.

Daugiau apie „Uoga Uoga“ augimo istoriją ir verslo galimybes gauti finansavimą, klausykitės tinklalaidėje „Stiprus verslas su INVEGA” „Youtube“ ir „Spotify“ platformose.