Kodėl technologijų startuolio įkūrėjos nusprendė prekiauti nealkoholiniu šunų alumi?

Kodėl technologijų startuolio įkūrėjos nusprendė prekiauti nealkoholiniu šunų alumi?

Šunims skirtas šokoladas, nealkoholinis alus, kukurūzų spragėsiai, gruzdintos bulvytės ir netgi valgomos atvirutės. Neįprastais augintinių skanėstais ir žaislais prekiaujančios „Doohoo“ įmonės įkūrėja Dobilė Minkutė tinklalaidėje „Stiprus verslas su INVEGA“ pasakoja, kad pradinė idėja buvo visai kitokia, tačiau vystant verslą ji keitėsi ir transformavosi. Nepasikeitė tik veiklos sritį lėmusi meilė gyvūnams.

Jaunos, vos metus veikiančios, įmonės vadovė pripažįsta iš pradžių nedaug supratusi apie tai, kaip veikia verslas. Planuodama kurti startuolį drauge su sese Aiguste ji naiviai galvojo, kad pakaks sukurti programėlę, o toliau viskas klostysis savaime. Galiausiai viskas susidėliojo taip, kad „Doohoo“ teko iš esmės keisti padinę kryptį. Įmonė netapo technologijų startuoliu, tačiau gali pasiūlyti unikalius Lietuvos rinkoje produktus augintiniams.

„Jei įmonė gauna pajamas ir gali užtikrinti grąžą investuotojams, ar svarbu, kokioje srityje ji veikia. Pelningas verslas, gebantis užsitikrinti plėtros galimybes, visuomet pritrauks investicijų. Tikrai nebūtina visiems kurti programėles“, – kalba D. Minkutė.

Jei įmonė gauna pajamas ir gali užtikrinti grąžą investuotojams, ar svarbu, kokioje srityje ji veikia. Pelningas verslas, gebantis užsitikrinti plėtros galimybes, visuomet pritrauks investicijų. Tikrai nebūtina visiems kurti programėles.

Tiesa, dalyvavimas technologijų startuolių dirbtuvėse ir pirmosios idėjos pristatymas energingoms sesėms atnešė netikėtą pirmąją sėkmę. Būtent pademonstravus šunis vedžiojantiems žmonėms skirtos programėlės sumanymą pavyko užmegzti pirmąjį kontaktą su būsimu savo investuotoju. Juo tapo „First Pick“ fondas ir vienas jo bendraįkūrėjų Marius Andrijauskas. Atkakliai dirbančios jaunosios verslininkės sulaukė kvietimo prisijungti prie iki-akceleravimo programos, kurioje tikslinosi ir keitė savo verslo idėją. Vėliau sulaukė ir pirmosios investicijos, kurią paskyrė verslo vystymui, marketingui. Todėl visus, šiuo metu brandinančius inovatyvias idėjas ar kuriančius inovatyvius produktus, kviečiame pasidomėti INVEGOS finansine priemone startuoliams „Akceleratorius 2“ ir kreiptis į fondų valdytojus „First Pick“ ir „Baltic Sandbox Ventures“.

Dėl verslo metė samdomą darbą

Prisimindama pirmuosius savo žingsnius versle D. Minkutė pasakoja, kad pirmasis jos ir sesės idėja patikėjęs investuotojas buvo draugiškas startuoliams. Netgi suteikė galimybę pačioms išsikelti tikslus, kurių galėtų siekti.

Startuolio "Doohoo" bendraįkūrėja Dobilė Minkutė

„Ambicijų mums netrūko. Norėjome susikurti elektroninę parduotuvę ir ją tobulinti, žvalgėmės į užsienio rinkas, ieškojome produktų ir pačios ruošėme rinkodaros strategijas. Pradinio etapo tikslų sąraše buvo gal dešimt skirtingų punktų“, – kalba jaunoji verslininkė.

Įgyvendinant verslo akceleravimo programos sąlygas D. Minkutei teko visiškai įsitraukti į startuolio veiklą – palikti samdomą darbą teisės srityje, nors jį labai mėgo. „Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidės žiūrovams ir klausytojams mergina patarė neskubėti kurti savo verslo. Anot jaunosios verslininkės, samdomame darbe sukaupta patirtis vėliau gali labai praversti.

Pašnekovė taip pat pataria nepradėti verslo dėl smagios idėjos, o ieškoti gyventojams aktualios problemos ir ją spręsti. „Mums su sese idėja irgi atrodė šauni, bet pradėjusios ją įgyvendinti pamatėme, jog investuotojams pirmiausia reikia pateikti problemą. Neįvertinusios šio aspekto vėliau turėjome sukti galvą ieškodamos būdų, kaip sukurti pridėtinę vertę ir padidinti pardavimus“, – patirtimi dalinasi tinklalaidės viešnia.

Mums su sese idėja irgi atrodė šauni, bet pradėjusios ją įgyvendinti pamatėme, jog investuotojams pirmiausia reikia pateikti problemą. Neįvertinusios šio aspekto vėliau turėjome sukti galvą ieškodamos būdų, kaip sukurti pridėtinę vertę ir padidinti pardavimus.

Žvalgosi ir į užsienio šalių rinkas

Elektronine prekyba užsiimančiai „Doohoo“ įmonei itin svarbus bus paskutinis 2023 metų ketvirtis. Tinklalaidės viešnia pasakoja, kad jaunas verslas jaučia kiekvieno mėnesio rezultatus. Nuolatos atidžiai seka pardavimų ir išlaidų eilutes, o pastaruoju metu intensyviai ruošiasi Kalėdų laikotarpiui.

„Labai tikimės, kad šventinio laikotarpio pajamos leis mums žengti giliau į užsienio rinkas. Šiuo metu veiklą vykdome daugiausiai Lietuvoje ir šiek tiek – Baltijos šalyse. Norime pasiekti ir užsienio šalių vartotojų rinkas“, – ateities planais dalinasi D. Minkutė.

Įmonės reklaminė kampanijos jau startavo įvairiose Europos šalyse. Konkrečių plėtros žingsnių „Doohoo“ dar neplanuoja – kol kas tik tiria rinkas.

Motyvuoja geri klientų atsiliepimai

„Stiprus verslas su INVEGA“ tinklalaidės viešnia pasakoja, kad startuolio veikloje netrūksta ir prastesnių dienų, kai pradeda kamuoti abejonės, ar verta toliau tuo užsiimti. Tačiau mesti verslo ir grįžti į samdomą darbą neplanuoja. Labiausiai D. Minkutę motyvuoja galimybė mokytis naujų dalykų.

„Valdant verslą tenka užsiimti buhalterija, pačiai planuoti rinkodarą, bendrauti su klientais ir tiekėjais. Taip kiekvieną dieną sužinau kažką naujo. Pavyzdžiui, visai neseniai teko domėtis etikečių spausdinimu. Atrodytų smulkmena, bet jeigu esi žingeidus, pradėjęs tikrai daug sužinosi ir išmoksi“, – kalba D. Minkutė.

Papildomai jaunąją verslininkę motyvuoja teigiami klientų atsiliepimai. „Doohoo“ sulaukia ir pirkėjų nuotraukų, kuriose įamžinta, kaip jie šventė augintinio gimtadienį ar jaukiai praleido filmų vakarą. Žaislais ir skanėstai prekiaujanti įmonė taip pat siūlo prenumeratos paslaugą, kurią užsisakę pirkėjai kiekvieną mėnesį gauna temines pakuotes.

Daugiau apie jauno verslo kūrimo iššūkius ir išmoktas pamokas sužinosite tinklalaidėje „Stiprus verslas su INVEGA“ Youtube ir Spotify platformose.