Skelbiama nepriklausomų UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ stebėtojų tarybos narių atranka

Skelbiama nepriklausomų UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ stebėtojų tarybos narių atranka

Lietuvos Respublikos finansų ministerija inicijuoja ir skelbia kandidatų atranką į uždarosios akcinės bendrovės „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – INVEGA) (įmonės kodas - 110084026, adresas: Konstitucijos pr. 7, LT- 09308 Vilnius) nepriklausomų stebėtojų tarybos narių pareigas (4 nariai).

Kandidatų į nepriklausomų INVEGOS stebėtojų tarybos narių pareigas atranka vykdoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos 2015 m. birželio 17 d. nutarimo Nr. 631 „Dėl kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas) nuostatomis.

Atrankos būdas:pokalbis.
Nario veiklos laikotarpis:
4 (ketverių) metų kadencija.
Stebėtojų tarybos narių skaičius ir jų delegavimas: INVEGOS stebėtojų tarybą sudaro 7 nariai, iš kurių keturi nariai turi atitikti Apraše nustatytus kandidatų į valstybės valdomų įmonių kolegialaus organo narius nepriklausomumo kriterijus, vienas Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atstovas, vienas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos atstovas ir vienas Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos atstovas.

Kandidatų atranką į nepriklausomus INVEGOS stebėtojų tarybos narius vykdys atrankos komisija, sudaryta iš vieno Ministro Pirmininko pasiūlyto atstovo, vieno valstybei atstovaujančios institucijos vadovo pasiūlyto atstovo, vieno ekonomikos ir inovacijų ministro pasiūlyto atstovo, vieno finansų ministro pasiūlyto atstovo ir vieno Valdymo koordinavimo centro atstovo.

Reikalavimai kandidatui, pretenduojančiam tapti nepriklausomu INVEGA stebėtojų tarybos nariu

Bendrieji reikalavimai
(privalomi visiems kandidatams)

  1. aukštasis universitetinis ar jam prilygintas išsilavinimas;
  2. kandidatas nesusijęs su kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis ryšiais, dėl kurių einant kolegialaus organo nepriklausomo nario pareigas kiltų interesų konfliktas;
  3. neatimta ar neapribota teisė eiti atitinkamas pareigas, į kurias pretenduojama, ar atlikti toms pareigoms priskirtas funkcijas;
  4. per pastaruosius 5 metus kandidatas turi nebūti atšauktas iš juridinio asmens vienasmenio ar kolegialaus organo dėl netinkamo pareigų atlikimo.

Specialieji reikalavimai:

Kandidatui į finansų ir investicijų valdymo srities kompetenciją:

  1. ne mažesnė kaip vienų metų vadovaujamo darbo organizacijoje, kurios pastarųjų 2 metų valdomo turto vertė buvo ne mažesnė kaip 10 mln. eurų arba suteiktų skolinimosi finansinių produktų bendra vertė sudarė ne mažiau kaip 10 mln. eurų, patirtis;
  2. ne mažesnė kaip 5 metų darbo paskolų, rizikos kapitalo investicijų struktūrinimo ir vertinimo, fondų investicinių procesų valdymo ar sandorių struktūrinimo veiklos srities organizacijoje, kurioje dirbo ne mažiau kaip 100 darbuotojų, ar šios organizacijos aukščiausio lygmens vadovų komandoje (eitos ne žemesnio negu antro organizacijos struktūros valdymo lygio pareigos) patirtis (patirtis turi būti įgyta per pastaruosius 10 metų);
  3. profesinės žinios fondų bei portfelio valdymo, kapitalo pritraukimo ar investicinės bankininkystės srityse;
  4. strateginis mąstymas ir orientacija į rezultatą;
  5. lyderystės, komandinio darbo ir bendradarbiavimo su suinteresuotomis šalimis gebėjimai;
  6. korporatyvinės valdysenos principų išmanymas;
  7. anglų kalbos pažengusio vartotojo (B2) lygiu mokėjimas.

Kandidatui į strateginio planavimo ir verslo plėtros srities kompetenciją:

  1. ne mažesnė kaip vienų metų vadovaujamo darbo organizacijoje, kuri per pastaruosius 5 metus keitė organizacijos strategiją ir dėl to buvo ženklus veiklos augimas ar į veiklos strategiją įtraukė ne mažiau kaip 2 naujas sritis, patirtis;
  2. 5 metų vadovaujamo darbo organizacijoje, kurioje dirbo ne mažiau kaip 100 darbuotojų (eitos ne žemesnio negu antro organizacijos struktūros valdymo lygio pareigos), patirtis (patirtis turi būti įgyta per pastaruosius 10 metų);
  3. darbo patirtis organizacijos vystymo, valdysenos ir pokyčių valdymo srityse;
  4. strateginis mąstymas ir orientacija į rezultatą;
  5. lyderystės, komandinio darbo ir bendradarbiavimo su suinteresuotomis šalimis gebėjimai;
  6. korporatyvinės valdysenos principų išmanymas;
  7. anglų kalbos pažengusio vartotojo (B2) lygiu mokėjimas.

Kandidatui į rizikų valdymo srities kompetenciją:

  1. ne mažesnė kaip 5 metų darbo organizacijoje, kurios balanse nurodyto turto vertė iš viso per pastaruosius 2 metus buvo ne mažesnė kaip 10 mln. eurų arba valdomo turto vertė buvo ne mažesnė kaip 10 mln. eurų, patirtis paskolų, garantijų, rizikos kapitalo investicijų ar kitų finansinių priemonių portfelio rizikos vertinimo arba rizikos valdymo sistemos formavimo ir taikymo srityse;
  2. profesinės žinios finansinių priemonių rizikos sistemų kūrimo, adaptavimo ir investicijų projektų vertinimo srityse;
  3. 5 metų vadovaujamo darbo organizacijoje, kurioje dirbo ne mažiau kaip 100 darbuotojų (eitos ne žemesnio negu antro organizacijos struktūros valdymo lygio pareigos), patirtis (patirtis turi būti įgyta per pastaruosius 10 metų);
  4. strateginis mąstymas ir orientacija į rezultatą;
  5. lyderystės, komandinio darbo ir bendradarbiavimo su suinteresuotomis šalimis gebėjimai;
  6. korporatyvinės valdysenos principų išmanymas;
  7. anglų kalbos pažengusio vartotojo (B2) lygiu mokėjimas.

Kandidatui į skaitmenizacijos, organizacijų bei transformacijos valdymo srities kompetenciją:

  1. ne mažesnė kaip 5 metų vadovaujamo darbo organizacijoje, kurioje dirbo ne mažiau kaip 100 darbuotojų (eitos ne žemesnio negu antro organizacijos struktūros valdymo lygio pareigos), patirtis informacinių sprendimų taikymo, skaitmenizacijos, struktūrinių ar organizacinės kultūros pokyčių valdymo bei organizacijų vystymo srityje (patirtis turi būti įgyta per pastaruosius 10 metų);
  2. darbo patirtis vystant žmogiškųjų išteklių valdymo ir motyvavimo sistemas, pokyčių įgyvendinimo ir valdymo patirtis;
  3. strateginis mąstymas ir orientacija į rezultatą;
  4. lyderystės, komandinio darbo ir bendradarbiavimo su suinteresuotomis šalimis gebėjimai;
  5. korporatyvinės valdysenos principų išmanymas;
  6. anglų kalbos pažengusio vartotojo (B2) lygiu mokėjimas.

Papildomai bus vertinami šie kandidatų privalumai (visų kompetencijų sričių kandidatų):

  1. darbo patirtis juridinio asmens valdyboje;
  2. darbo patirtis tarptautinėje organizacijoje;
  3. darbo patirtis finansų sektoriaus organizacijose;
  4. darbo patirtis verslo atskyrimo, reogranizavimo, jungimo ir skaidymo srityje;
  5. darbo patirtis bendrovių ar įmonių veiklos valdymo, kontrolės ir priežiūros srityje;
  6. profesinė patirtis organizacijos pokyčių valdyme.

Nepriklausomumo reikalavimai
(privalomi visiems kandidatams)

  1. turi nebūti tos bendrovės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, jos dukterinės arba patronuojančios bendrovės ir su jomis susijusio juridinio asmens, kurio dalyvės, dalininkės ar steigėjos yra šiame punkte nurodytos bendrovės (toliau – susijęs juridinis asmuo), atranką inicijuojančio subjekto ar jam pavaldaus juridinio asmens valstybės tarnautojas ar darbuotojas ir paskutinius vienus metus turi būti nėjęs tokių pareigų;
  2. turi nebūti tos bendrovės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, jos dukterinės arba patronuojančios bendrovės ar susijusio juridinio asmens, kurio dalyvės, dalininkės ar steigėjos yra šiame punkte nurodytos bendrovės (toliau – susiję juridiniai asmenys), kolegialaus organo narys, vadovas ar darbuotojas ir paskutinius vienus metus turi būti nėjęs tokių pareigų ir negavęs atlygio iš šių juridinių asmenų, išskyrus atlygį už kolegialaus organo ar komiteto nario pareigas;
  3. paskutinius vienus metus turi nebūti bendrovės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, jos dukterinės arba patronuojančios bendrovės ar susijusio juridinio asmens dalyvis, šių juridinių asmenų dalyvių atstovas;
  4. turi nebūti bendrovės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, jos dukterinės arba patronuojančios bendrovės ar susijusio juridinio asmens dalyvio, vadovo ar kolegialių organų narių artimas asmuo – sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat jų tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai;
  5. turi neturėti reikšmingų verslo ryšių su ta bendrove, į kurios kolegialų organą pretenduoja, jos dukterine arba patronuojančia bendrove ar su susijusiu juridiniu asmeniu nei tiesiogiai, nei kaip turinčio tokių ryšių juridinio asmens dalyvis ar vadovas. Turinčiu reikšmingų verslo ryšių laikomas fizinis ar juridinis asmuo, kurio pajamos iš įmonės, jos dalyvio ar susijusio juridinio asmens per paskutinius 12 mėnesių yra didesnės negu 1 000 eurų, išskyrus darbo užmokestį ar atlygį už kolegialaus organo ar komiteto nario pareigas;
  6. paskutinius 2 metus turi nebūti audito įmonės, kuri atlieka ar atliko tos bendrovės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, jos dukterinės arba patronuojančios bendrovės ar susijusio juridinio asmens auditą, partneris, dalyvis, vadovas, kolegialaus organo narys arba darbuotojas;
  7. turi nebūti tos bendrovės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, jos dukterinės arba patronuojančios bendrovės, kolegialaus organo narys ilgiau kaip 10 metų. Šis laikotarpis apskaičiuojamas prie būsimo kolegialaus organo nario pareigų ėjimo laikotarpio, kuriam kandidatas būtų skiriamas, pridedant praėjusius tos pačios įmonės kolegialaus organo nario pareigų ėjimo laikotarpius, tarp kurių yra ne didesnis kaip vienų metų laiko tarpas;
  8. turi nebūti daugiau negu keturių valstybės ar savivaldybių valdomų įmonių kolegialių organų narys.


Dokumentai, kuriuos privalo pateikti kandidatas

  1. Paraišką dalyvauti atrankoje ir sąžiningumo deklaraciją;
  2. Gyvenimo aprašymą;
  3. Tapatybę patvirtinančio asmens dokumento kopiją;
  4. Motyvacinį laišką atrankos komisijai;
  5. Aukštąjį išsilavinimą patvirtinančių dokumentų kopijas;
  6. Kitus reikalingus dokumentus ar jų kopijas, patvirtinančias atitiktį bendriesiems, nepriklausomumo ir specialiesiems reikalavimams, nurodytiems šiame skelbime (pareigybės aprašymo, sprendimo, kito dokumento, kuriuo patvirtinama, kad kandidatas turi ne mažesnę kaip reikalaujama darbo patirtį; užsienio kalbos mokėjimo lygį patvirtinančio dokumento kopiją ir kt.).

Atrankos komisijos ir (ar) atrankos agentūros (AIMS International Lietuva, UAB) atstovų prašymu gali būti prašoma pateikti papildomus dokumentus, patvirtinančius atitiktį nurodytiems bendriesiems, nepriklausomumo ir specialiesiems reikalavimams.

Dokumentų priėmimo terminas: iki 2022 m. spalio 31 d. (įskaitytinai).

Kandidatai dokumentus gali pateikti elektroniniu paštu. Pridedamos dokumentų kopijos, o dokumentų originalus gali būti prašoma pateikti, jei kandidatas bus pripažintas atrankos laimėtoju.

Dokumentai siunčiami šiuo adresu: karina.kasalyniene@aims.lt


Atsakingi už atrankos dokumentų priėmimą, aptarnavimą, informacijos teikimą

  • AIMS International Lietuva, UAB konsultuojantis asmuo atrankos dokumentų priėmimo ir atrankos atlikimo klausimais – Karina Kašalynienė, tel. nr. +370 614 15648, el.p karina.kasalyniene@aims.lt
  • Lietuvos Respublikos finansų ministerijos atsakingas asmuo, konsultuojantis atrankos atlikimo klausimais – Personalo valdymo skyriaus patarėja Arūnė Šerepkaitė, tel. nr. +370 5 239 0121, el. p. arune.serepkaite@finmin.lt

Konsultacijos teikiamos įstaigų darbo laiku.