Sukūrė įrankį efektyvinti komandinį darbą

Lietuvių sukurtas komunikacijos įrankis „Tipi“ sujungia visą reikiamą įmonės informaciją į vieną platformą, kuria siekiama efektyvinti komandinį darbą, bendravimą ir sumažinti blaškymąsi dėl per didelio informacijos srauto. Skaitmeninės inovacijos idėja jos kūrėjams kilo siekiant patobulinti neefektyvią įmonių vidinę komunikaciją ir taip pagerinti jų našumą.

Komunikacijos įrankį sukūrusio startuolio „Tipi Hub“ vadovė Aurelija Urbonavičiūtė sako, kad kai kartu dirbančių žmonių skaičius perkopia kelias dešimtis, vidinės komunikacijos neefektyvumas tampa svarbia kritusio darbo našumo priežastimi.

Padeda komandinei komunikacijai

„Komunikacijos darbe problema mums pasirodė ne tik labai svarbi, bet ir išsprendžiama. Komanda pirmąjį produkto prototipą sukūrė 2017 metų pradžioje ir kartu su pirmaisiais bendradarbiauti sutikusiais klientais ėmė jį tobulinti“, – pasakoja verslininkė.

Pasak jos, naudojantis „Tipi Hub“ platforma lengviau rasti reikiamus dokumentus, dalintis svarbia informacija ir vėliau lengvai ją pasiekti. Be to, galima sužinoti, ar siųsta informacija buvo perskaityta, be papildomų pastangų padėti naujiems darbuotojams suprasti darbo kontekstą, įsilieti į jo procesus. A. Urbonavičiūtė pabrėžia, kad produktas skirtas ne momentiniam bendravimui, o ilgai sistemoje išliekančioms žinioms apie projektų įgyvendinimo eigą.

„Klientai labiausiai vertina tai, kad vienu metu platformoje galima spręsti daug įvairių problemų. Sukurti kuo paprasčiau naudojamą produktą buvo sudėtinga užduotis“, – sako vadovė.

Iššūkiu tapo komandos subūrimas

Pašnekovė pasakoja, kad dideliu iššūkiu tapo suburti kūrėjų komandą: „Lietuvoje netrūksta savo srities profesionalų, galinčių padėti sukurti naują sėkmingą verslą, tačiau juos pasiekti ir pritraukti labai sudėtinga. Profesionalai yra visada užimti, nes dirba gerai apmokamą darbą arba patys kuria inovatyvius produktus. Dar profesionalus pritraukti sunku, nes jaunas verslas dažniausiai siūlo kur kas mažesnius atlyginimus nei rinkos vidurkis.“

A. Urbonavičiūtė ilgai ir kantriai ieškojo žmonių, kurie turėtų ne tik reikiamus įgūdžius, tinkamas asmenines savybes, bet ir tikėtų inovacijos idėja bei vieni kitais: „Suburti komandą užtruko pusę metų, tačiau – pavyko. Tai nulėmė sėkmingą kūrybinį procesą bei jo rezultatus“.

Svarbiausia įsigilinti į kliento poreikius

Visgi didžiausiu įmonės iššūkiu tapo galutinio produkto vizija, kad jį būtų paprasta naudoti klientams. „Mūsų sukurta platforma skirta organizacijoms, o jose dirba įvairūs žmonės – skirtingų įpročių ir poreikių. Kas patogu vienam, gali būti visai nepatogu kitam. Kurdami įrankį į tai atsižvelgėme“, – teigia A. Urbonavičiūtė.

Įmonės vadovės nuomone, komandai didžiausia pamoka išliko tai, kad produkto prototipas buvo sukurtas neatlikus detalios rinkos analizės, neįsigilinus j potencialių klientų poreikius, kurie yra tiesiogiai nesusiję su komunikacijos problema.

„Dėl šios priežasties vėliau teko skirti labai daug dėmesio tiesioginiam darbui su klientais ir produkto tobulinimui. Supratome, kad kuriant produktą svarbu ne tik stengtis išspręsti aiškią problemą, bet ir kuo geriau įsigilinti į kliento poreikius, įpročius ir norus. Nuo to priklauso produkto dizainas, sąveika su vartotoju ir apskritai produkto sėkmė“, – paaiškina inovacijas kuriančio verslo vadovė.

Jauniems startuoliams verslininkė taip pat pataria įsigilinti į kliento poreikius: „Labai svarbu vystyti produktą išanalizuotam rinkos segmentui, o ne remtis turimomis žiniomis, įsitikinimais ir tik tada ieškoti nišos, kuriai jis geriausiai tiktų“.

Investavo rizikos kapitalai

Lietuvių startuolis „Tipi“ šių metų kovo mėn. pritraukė 350 000 Eur dydžio investiciją. Į komandiniam darbui skirtą informacijos organizavimo ir komunikavimo sprendimą plėtojančią bendrovę investavo UAB „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA) administruojamo rizikos kapitalo fondo „Ankstyvos stadijos ir plėtros fondas I“ valdytojas „Open Circle Capital“ bei investuotojai iš Silicio slėnio.

Anot Roko Tamošiūno, „Open Circle Capital“ partnerio, fondą ir kitus investuotojus sudomino patyrusi „Tipi“ komanda.

„Jie turi tarptautinės patirties ir jau anksčiau sėkmingai dirbo kartu. Tokie dalykai yra ypač svarbūs ir į juos dėmesį atkreipiame pirmiausia. Be to, nors „Tipi“ yra dar ankstyvos stadijos, šį įrankį jau žino ir juo naudojasi bendrovės bei viešosios įstaigos net keliose šalyse. Šis pasiekimas taip pat padėjo priimti teigiamą sprendimą“, – dėsto p. Tamošiūnas.

INVEGA finansinė priemonė „Ankstyvosios stadijos ir plėtros fondas I“ skirta skatinti mokslo ir studijų institucijose generuojamų idėjų perdavimą verslui (komercializavimą) bei užtikrinti lengvesnį kapitalo pasiekiamumą labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms, kuriančioms produktus aukštųjų technologijų sektoriuose. Priemonės įgyvendinimo metu labai mažoms, mažoms ir vidutinėms įmonėms siūloma ne tik ekspertų pagalba identifikuojant komercinį potencialą turinčias inovatyvias technologijų idėjas, bet ir finansavimas ir palaikymas jas įgyvendinant.

Parengta pagal dienaraščio „Vakaro žinios“ informaciją