Įveikti technologijų iššūkius pedagogams padeda nauja mokymosi platforma

Įveikti technologijų iššūkius pedagogams padeda nauja mokymosi platforma

Rašyti išmokstama rašant, o technologinės kūrybos – praktiškai kuriant. Taip pedagogus drąsina viena nuolatinio mokymosi platformos „Teachers Lead Tech“ įkūrėjų Monika Katkutė-Gelžinė. Ji sako, kad mokytojams, šiandien susiduriantiems su technologijų iššūkiu, labiausiai trūksta palaikymo: jei vaikams technologijos įprastos nuo mažų dienų, jų ugdytojams to vis dar reikia mokytis.

Skaityti ir skaičiuoti nebeužtenka

Praėjusių metų viduryje startavusi mokymosi platforma „Teachers Lead Tech“ pradinių klasių mokytojams netrukus baigs pirmuosius mokslo metus. Per šį laiką prie jos prisijungė per pusantro tūkstančio Lietuvos pedagogų, kurie tiek gilino technologijų panaudojimo įgūdžius, tiek naudojosi jau paruoštu turiniu, tinkamu pamokoms vesti.

Anksčiau prie vaikų edukacijos projektų dirbusi M. Katkutė-Gelžinė, kaip pati sako, keletą metų tiesiog ruošėsi susitikimui su mokytojais.

Gerai skaityti ir gerai skaičiuoti nebeužtenka, tad mūsų pagalba – įtraukti technologijas, ne tik kaip žaidimo, bet ir kaip ugdymo priemones.

„Nesame karantino produktas, karantinas ir nuotolinis mokymasis tik dar kartą leido įvertinti, kokia didelė atskirtis tarp žmonių, gebančių naudotis technologijomis ir jų bijančių. Mokytojai turėjo susitaikyti su tuo, kad technologijos – natūrali mokymosi proceso ir pasaulio dalis. Gerai skaityti ir gerai skaičiuoti nebeužtenka, tad mūsų pagalba – įtraukti technologijas, ne tik kaip žaidimo, bet ir kaip ugdymo priemones“, – sakė M. Katkutė-Gelžinė.

Beveik 10 metų technologijų srityje dirbanti moteris subūrė dvylikos žmonių – programuotojų ir mokomosios medžiagos kūrėjų – komandą. Nors mokymų platformą ji vadina lietuvišku produktu, džiaugiasi, kad turinį kurti ir formuoti padeda ir užsienio universitetuose dėstantys specialistai.
Technologinių produktų kūrimas paprastai imlus laikui, žmogiškiesiems resursams ir lėšoms. M. Katkutės-Gelžinės įkurtas startuolis praėjusių metų pabaigoje dalyvavo laidoje „Sėkmės tandemas“ ir sugebėjo įtikinti investuotojus mokymosi platformos pedagogams reikalingumu ir perspektyvumu.

Investuotojai įžvelgė perspektyvą

Į startuolį „Teachers Lead Tech“ kartu su verslo angelais investavusio INVEGOS dukterinės įmonės valdomo rizikos kapitalo fondo „Coinvest Capital“ vadovė Viktorija Vaitkevičienė sako, kad investuotojus įtikino startuolio komandos pasirengimas, aiškiai matoma vizija ir sprendžiamos problemos aktualumas. „Coinvest Capital“ investicija buvo atlikta iš Verslo finansavimo fondo, finansuojamo iš Europos regioninės plėtros fondo, lėšų.

„Galvojant apie investiciją į vieną ar kitą startuolį, itin svarbus kriterijus yra ateities vizija, ne tik paties startuolio, tačiau ir globalus ateities vertinimas. Jau dabar akivaizdu, kad technologinė kaita tik spartėja, ir itin svarbu sukurti šiuolaikines tendencijas atitinkančius mokymo įrankius naujai lyderių kartai auginti. Džiugu, kad atsiranda tokių privačių iniciatyvų, keičiančių ne tik požiūrį į švietimą, bet sukuriančių naujausiomis technologijomis pagrįstus kūrybingo švietimo įrankius“, - kalba „Coinvest Capital“ direktorė V. Vaitkevičienė.

Pasaulio ekonomikos forumas ataskaitoje „The Future of Jobs“ (liet. „Profesijų ateitis“, 2020) prognozuoja, kad iki 2025-ųjų 85 milijonai esamų darbo vietų bus pakeistos dirbtinio intelekto ir panašiais automatizuotais sprendimais, o technologijų pagalba bus sukurta 97 milijonai naujų darbo vietų. „Teachers Lead Tech“ nežada apsiriboti vien tik Lietuvos rinka, startuolio įkūrėjų tikslas iki 2025-ųjų pasiekti vieną milijoną pradinių klasių mokytojų visame pasaulyje ir 20 milijonų jaunųjų kūrybingų technologų – vaikų.

Kartu su „CoInvest Capital“ į startuolį „Teachers Lead Tech“ investavo ir verslo angelai Vladas Lašas („Skubios siuntos“), Mantas Mikuckas („Vinted“), Milda Mitkutė („Vinted“), Tadas Burgaila, Vytautas Krutulis, „Tesonet“, Tomas Balžekas („Media Bitės“), Maksim Golivkin („Instacart“), „Vertex“, Andrius Šlimas („Oberlo“), Tomas Dirvonskas.

Mokytoja tapo autoritetu

Kaip sužadinti vaikų smalsumą bei sukurti atvirumą ir norą kurti skatinantį ugdymo turinį? Į šiuos ir daugybę kitų klausimų bando atsakyti platformos pedagogams kūrėjai. Jie stengiasi, kad tai nebūtų tik mokomojo turinio pasikartojimas. Mokymo turinys grįstas komandos sukurta pedagogine praktika „Suprask. Išbandyk. Kurk“ ir nuolat atnaujinamas, todėl taupo mokytojų laiką.

„Technologijos tuo ir žavingos, kad naudodamasis programavimu kiekvienas vaikas gali gauti skirtingą kūrybinį rezultatą. Tuomet klasėje vietoje vieno diktanto atsiranda dvidešimt skirtingų interpretacijų“, – tikino M. Katkutė-Gelžinė ir čia pat pasidalijo pedagogų patirtimis.

Technologijos tuo ir žavingos, kad naudodamasis programavimu kiekvienas vaikas gali gauti skirtingą kūrybinį rezultatą. Tuomet klasėje vietoje vieno diktanto atsiranda dvidešimt skirtingų interpretacijų.

Neseniai viena mokytoja prisipažino po dvidešimties metų praktikos supratusi, kad vaikams reikia jau visai kitokio ugdymo ir buvo save nurašiusi, kad to mokiniams duoti nebesugebės. Tačiau pradėjusi tobulinti savo technologinius įgūdžius ji atgavo pasitikėjimą savo jėgomis.

„Įdomu tai, kad per ilgus metus nė vienas vaikas nėra pastebėjęs, kad ji puikiai asmenuoja veiksmažodžius ar gerai moka daugybos lentelę, o dabar ši mokytoja sulaukia daugybės vaikų pagyrų, kad išdrįso programuoti kartu su vaikais. Mokytoja tapo autoritetu!“, – džiaugėsi M. Katkutė-Gelžinė.
Ji nuolat girdi pozityvius pedagogų komentarus: „Išdrįsau ir tuo be galo didžiuojuosi. Mano mokiniai džiaugiasi dar labiau!“

Aktyvius sudrausmina, nedrąsius išlaisvina

Pedagogai sako, kad technologinė kūryba tinka absoliučiai visiems vaikams. Hiperaktyvius sudrausmina, nedrąsius tylenius išlaisvina. Vienišiai mėgaujasi kurdami po vieną. Vaikai, negalintys būti be draugų, dirba kartu.

M. Katkutė-Gelžinė kūrybiškumo ugdymą palygino su pieštuko panaudojimo pavyzdžiu. Išmanumas ir kūryba prasideda tada, kai vaikas sugalvoja, kaip tą pieštuką perkurti ir panaudoti kitaip, o ne gerinti pieštuko naudojimo įgūdžius. Juk vaikams technologijų naudojimas – kasdienybės dalis, o pedagogų darbas jų smalsumą paversti praktiniais ir kūrybiniais įgūdžiais.

Tris vaikus auginanti moteris džiaugiasi, kad mokymų platformos veiklos pradžia sutapo su jos dvynukų pirmąją klase. „Nuo pat vaikų gimimo galvojau, kaip ne keisti ir gelbėti Lietuvos švietimo sistemą, o kaip pakylėti ją į naują realybę“, – sakė platformos „Teachers Lead Tech“ įkūrėja.

Atotrūkis tarp pedagogų tik didės

Norintys prisijungti prie mokymų platformos „Teachers Lead Tech“ pedagogai tai gali padaryti savo lėšomis arba pasinaudoti savo mokyklos finansavimu. Metinis mokestis –150 eurų.

Virtualūs bendri užsiėmimai vyksta kiekvieną savaitę po pamokų, prie jų galima jungtis ir sau patogiausiu laiku – peržiūrėti įrašą. Taip pat, iškart po užsiėmimo vyksta konsultacijos, padeda ir mentoriai.

„Pedagogams nėra paprasta naudoti skaitmeninį turininį, nes tai įvyko per labai trumpą laiką. Jei nepadėsime mokytojams prisijaukinti technologijų kaip kūrybinio instrumento, atotrūkis tarp mokytojų galimybių tik didės. Tad prie „Teachers Lead Tech“ kviečiame jungtis visus pedagogus, nepaisant jų amžiaus ar technologijų naudojimo įgūdžių, “ – sakė M. Katkutė-Gelžinė.