Meilė iš antro gurkšnio

Žurnalo„Žmonės“ tekstas.

Pirmąkart atsigėrus šio gėrimo gana dažnai žmonės susiraukia – rūgštokas, savito kvapo ir skonio arbatos gėrimas kombuča ragaujant jį pirmąkart dažną palieka kiek susiraukusį. „Mes sakome, kad kombuča – tai meilė iš antro gurkšnio!“ – čia pat patikina kombučą su prekiniu ženklu „Ohm!Bucha“ kuriantys ir parduodantys verslininkai Robertas Kupstas ir Rokas Šliupas.

Kombuča yra nealkoholinis fermentuotas gėrimas iš arbatos, kuriame esantys probiotikai padeda virškinimui, stiprina imunitetą, o natūraliai arbatoje esantis kofeinas suteikia energijos.Verslininkai įsitikinę, kad šis Lietuvoje dar gana naujas produktas yra puiki alternatyva tradiciniams limonadams ar sultims, todėl turi potencialo tapti populiarus tarp vartotojų.

R. Kupstas pasakoja, kad per pastaruosius dvidešimt metų pastebi ryškų tokių gėrimų poreikį bei susidomėjimą: „Amerikoje yra labai daug kombučos prekinių ženklų, o štai Europoje, ypač Lietuvoje, prieš kelerius metus dar nemačiau tikrai kokybiškos, nepasterizuotos, natūralios ir gyvos kombučos, kokią buvau pratęs gerti Amerikoje.“

Verslininkas svarsto, kad vartotojai irgi pasiruošę sveikesnėms, įdomesnėms gėrimų alternatyvoms. „Stipriai cukruoti, gazuoti, kaloringi gėrimai gali turėti sveikesnę alternatyvą, tikiu šia niša. Matau tendenciją, kad šis poreikis Europoje tikrai auga. Mes su partneriu Roku šioje srityje matome didelį potencialą“, – šypteli.

Idėja iš poreikio

Amerikoje augusiam Robertui kombuča tapo įprastu kasdienybėje gėrimu, kurio jis pasigedo būdamas Lietuvoje.

„Turbūt kaip ir daugelio startuolių, taip ir mūsiškio, idėja kilo iš pačių mūsų aptiktos problemos, poreikio, kurio neradome, kas patenkintų. Pats būdamas Amerikos lietuviu, su kombuča „draugauju“ jau nuo universiteto laikų – ją gamindavau pats tiesiog namuose“, – prisimena jis.

Žinoma, šypteli Robertas, dabartinio verslo produkcijos namuose nepagaminsi, tad partneriai nusiteikę ryžtingai – tikisi, kad investicijos padės jiems ne tik gaminti kokybišką kombučą, bet ir tęsti su tuo susijusius mokslinius tyrimus.

„Kaip ir visiems projektams, taip ir šiam buvo reikalingas kapitalas – įrangos įsigijimui, žaliavų supirkimui, darbuotojams. Išlaidų buvo išties  daug – pradžioje su partneriu investavome savo lėšas, tačiau plečiantis pamatėme, kad reikia didesnių. Mums padėjo rizikos kapitalo fondas „CoInvest Capital“ ir keturi investuotojai, vadinamieji verslo angelai, kurie patikėjo mūsų idėja ir vizija“, – džiaugiasi pašnekovas.

Nors kol kas verslą partneriai plėtoja Lietuvoje, tačiau jų tikslas – ateityje išplaukti ir į platesnius, Europos vandenis. Jų kombučos jau galima rasti daugelyje prekybos centrų, o planuose –  įsitvirtinti ir įvairiose maitinimo įstaigose.

Robertas pasakoja, kad savo produktą į rinką išleido prieš pat karantiną, kovo mėnesį: „Tai buvo didžiulis iššūkis, nes planavome startuoti su prekyba kavinėse bei restoranuose, o išėjo taip, kad beveik viskas užsidarė. Teko greitai persiorientuoti, susitelkti į internetinę prekybą, paspartinti įvedimą į maisto prekių parduotuves. Šiaip ne taip išlaviravome – krizė yra toks dalykas, kuris priverčia žmogų žlugti arba išlikti.“

„Šią prekę norime padaryti prieinamą kiekvienam vartotojui – tikime, kad kokybiški gėrimai neturėtų būti įperkami tik dideles pajamas turinčių žmonių, – įsitikinęs Robertas. – Dirbame ties tuo, kad kaina ir kokybė būtų gera, o pati prekė randama labai daug kur – degalinėse, kioskuose, kavinėse...“.

Skonis gali nustebinti

Kombuča yra fermentuotas gyvas gėrimas, reikalaujantis nemažai meistriškumo ir tinkamų sąlygų, kad išliktų stabilus, nepersifermentuotų, o skonis nebūtų pernelyg rūgštus. Yra įvairaus skonio kombučos, su mažiau ar daugiau rūgštumo – būtent ši savybė ne visiems ir patinka.

„Skonis yra subjektyvus dalykas. Mes sakome kad kombuča – tai meilė iš antro gurkšnio: kai žmogus pirmąkart jos paragauja, galbūt nesitiki to rūgštumo, susiraukia, tačiau antrą ar trečiąkart ragaujant dauguma tą skonį prisijaukina, jau visai kitaip reaguoja, pradeda mėgautis“, – pasakoja Robertas.

Jis įsitikinęs, kad kombuča tikrai verta ir antro, ir trečio gurkšnio – jau vien dėl neabejotinos naudos organizmui. „Visos teigiamos šio produkto savybės net nėra galutinai atrastos, bet jau dabar yra nemažai mokslinių straipsnių ir įrodymų apie daugybę kombučos turimų sveikatą gerinančių savybių, todėl daug  kas vartoja šį produktą ne tik atsigaivinimui ar troškulio numalšinimui, bet ir sveikatos stiprinimui“, – šypteli R. Kupstas.

Į lietuvišką startuolį, vystantį prekės ženklą „Ohm!Bucha“, Europos regioninės plėtros fondo ir valstybės lėšas investavo rizikos kapitalo fondas „CoInvest Capital“ kartu su 4 verslo angelais.